پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
4424
-
الف
+

پاریس میزبان هنر معاصر ایران می‌شود

خانه فرهنگ پاریس، نمایشگاهی از آثار 35 هنرمند معاصر ایرانی برگزار کرده است.

خانه فرهنگ پاریس، نمایشگاهی از آثار 35 هنرمند معاصر ایرانی را به منظور معرفی هنر بعد از انقلاب ایران برگزار کرده است.

به گزارش آی‌فیلم و به نقل از خبرگزاری مهر، امیر سقراطی هنرمند نقاش ایرانی، نمایشگاهی از آثار ۳۵ هنرمند با کیوریتوری خودش در خانه فرهنگ پاریس برگزار کرده است.

این نمایشگاه با نام «ایران، جهان معناهای بسیط» هنر بعد از انقلاب را معرفی می کند و چگونگی بازخوانی لایه‌های معنا در نقاشی ایرانی همراه با نمایش آثار پنج نسل را شامل می‌شود.

این هنرمند در پاسخ به اینکه چه شد کیوریتوری نمایشگاهی از آثار محمدعلی بنی اسدی را به عهده گرفت، بیان کرد: من در دوره دانشجویی شاگرد ایشان بودم و یکی از علاقمندان آثار وی هستم. بنی اسدی در هر دوره کاری یک راه حل بصری در آثارش ارایه می‌دهد و اتفاقا حجم زیادی مجسمه و طراحی و نقاشی دارد که تا به حال دیده نشده است. پیشنهاد من این بود که بخشی از کارهای دیده نشده او را برای این نمایشگاه کیوریت کنم و با گالری ساربان که صحبت کردیم به این نتیجه رسیدیم فعلا آخرین دستاوردهای بنی اسدی در حوزه نقاشی را که مربوط به سال‌های ۹۴ تا ۹۶ است به نمایش بگذاریم و باقی کارها در نمایشگاه دیگری ارایه شود.

وی با اشاره به اینکه آثار بنی اسدی در تاریخ ها و حوزه های مختلف و متنوعی خلق شده‌اند، توضیح داد: بنی اسدی در حوزه نقاشی تحصیل کرده و بعد از انقلاب تاکنون ۱۳ نمایشگاه نقاشی برپا کرده، اما از وی بیشتر به عنوان تصویرگر یاد می‌شود و وجهه نقاشانه‌اش کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

این هنرمند نقاش همچنین با بیان اینکه بنی اسدی حجم زیادی کار طراحی دارد، گفت: با نگاه به نحوه کار کردن این هنرمند و خصوصا طراحی‌هایش می‌توانم بگویم صفت معاصریت کاملا به آثارش می‌خورد زیرا وی خلاقانه سعی می‌کند از تکرار خودش پرهیز کند و زبان بصری را در حوزه‌های مختلف ارتقا دهد. خواسته من با توجه به آشنایی ۱۵ ساله‌ای که با آقای بنی اسدی و آثارش دارم این است که یکبار به طور جامع به دستاوردهای ۴۰ ساله وی نگاهی داشته باشیم.

سقراطی بیان کرد: نسل جدید باید به نسل‌های پیشین بیشتر نزدیک شود و آنها را بشناسد اما فکر می‌کنم نه تنها سیستم گفتگوی بین نسل‌ها قطع شده است بلکه شکل گفتگوی بین افراد نسل‌های یکسان نیز دستخوش تغییر شده است و شاید وظیفه ما باشد که این امکان را فراهم کنیم تا ارزش‌های هنری فاخری را که طی دهه‌ها شکل گرفته حفظ کنیم. یکی از انگیزه‌های من از برپایی این نمایشگاه نیز این بود که گفتگویی ایجاد و میراثمان را بازسازی کنیم.

ب س / س م

نظر شما
ارسال نظر